close

A Whole New World

嶄新世界
(from "Aladdin" soundtrack)

 

I can show you the world

我可以向你展現一個全新世界
Shining, shimmering, splendid

閃亮、燦爛、絢麗
Tell me, princess, now when did You last let your heart decide?
告訴我呀,公主,截至今何時你跟隨心之所向?
I can open your eyes

我能打開妳雙眼,
Take you wonder by wonder

穿越在奇蹟之間
Over, sideways and under

飛梭街道和巷弄
On a magic carpet ride
在這魔毯上面
A whole new world

嶄新的世界
A new fantastic point of view

全然不同、奇妙的觀點
No one to tell us "no"

沒有人會限制
Or where to go

或指引我們的方向
Or say we're only dreaming
或說我們只是在做白日夢
A whole new world

全新的世界
A dazzling place I never knew

一個我從未知曉的絢爛地方
But when I'm way up here

但當我置身高處
It's crystal clear

它如水晶般剔透
That now I'm in a whole new world with you

現在我與你共享這個嶄新的世界
(Now I'm in a whole new world with you)
(現在我與妳共享這個嶄新的世界)
Unbelievable sights

不可思議的美景
Indescribable feeling

難以描述的心情
Soaring, tumbling, freewheeling

翱翔、翻滾、隨意遨遊
Through an endless diamond sky
在這個無垠鑽石般的天空
A whole new world

嶄新的世界
(Don't you dare close your eyes)

(千萬別閉上妳的雙眼)
A hundred thousand things to see

任我嘗遍千萬種風景
(Hold your breath, it gets better)

(屏住氣息,這會幫助妳)
I'm like a shooting star

我像顆流星
I've come so far

我從未來到這麼遠的地方
I can't go back to where I used to be
我再無法回到原本的世界了
A whole new world

嶄新的世界
With new horizons to pursue

有著一個新的地平線由我探索
I'll chase them anywhere

我不管在哪裡都會追求它們
There's time to spare

還有些時間
Let me share this whole new world with you
讓我將這全新的世界分享予妳
A whole new world

嶄新世界
(A whole new world)

(嶄新世界)
A new fantastic point of view

全然不同、奇妙的觀點
No one to tell us "no"

沒人限制我們
Or where to go

或告訴我們怎麼走
Or say we're only dreaming
或說我們只是在作夢
A whole new world

嶄新世界
(Every turn, a surprise)

(每一回眸,都有驚喜)
With new horizons to pursue

有著一個新的地平線由我探索
(Every moment, red-letter)

(每分每秒,充滿喜慶)
I'll chase them anywhere

我不管在哪裡都會追求它們
There's time to spare

還有些時間
Anywhere

不論何地
There's time to spare

時間可以揮霍
Let me share this whole new world with you
讓我和你分享這全新的世界
A whole new world

嶄新的世界
(A whole new world)

(全新的世界)
That's where we'll be

那是我們的歸處
(That's where we'll be)

(我們將到達那裡)
A thrilling chase

一場刺激的追逐
(A wondrous place)

(一個夢幻的地方)
For you and me

予你和我

English  lyrics : https://www.azlyrics.com/lyrics/zaynmalik/awholenewworldendtitle.html

Youtube Link : https://www.youtube.com/watch?v=rg_zwK_sSEY

arrow
arrow

    iris50823 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()